Pages

Saturday 31 March 2012

April Fool Day, tertipunya orang Islam

April fool,.. mula diraikan di suatu daerah Spain kerana untuk menghapuskan Islam. Mereka membakar, mendera orang-orang Islam pada zaman itu, tidak kira jantina dan umur... Mereka benar-benar ingin menakluki negara tersebut tanpa kedatangan orang Islam. Kekejaman terus berlaku sehinggakan orang Islam terpaksa menyorok... Kemudian, Orang-orang Spain tidak terus berputus asa, dan ditawarnya Orang Islam untuk keluar dari tempat sorok mereka, dan akan diberi kapal-kapal besar untuk mereka keluar dari negara tersebut dengan dalam keadaan aman, tanpa kekejaman.

Tetapi orang-orang Islam tidak terus percaya akan tawaran tersebut, khuatir akan ditipu mereka... lama kelamaan, Orang-orang kafir berjaya meng'convince' mereka, lalu mereka terus berkemas, packing, bersiap sedia untuk keluar dari tempat mereka menyorok... lalu bergegas menuju ke kapal-kapal besar itu, kerana orang-orang Spain ingin menakluki negara tersebut, selepas keluar sahaja orang Islam dari tempat sorokan mereka, rumah dan barang-barang terus dibakar oleh orang kafir, ... tidak sempat sampai ke kapal besar itu, mereka juga habis dibakar hidup-hidup... lelaki, wanita, anak-anak kecil.. semua diperlakukan dengan kekejaman yang amat hebat.

Dengan hapus dan tertipunya orang-orang Islam di Spain, maka mereka meraikan APRIL FOOL setiap tahun hingga sekarang... dan ini adalah amalan ritual mereka. Dengan itu, HARAM lah bagi kita meraikan April Fool... (kena-kena kan orang, wish bagai...etc etc).

The choice is in your hand, kita akan bertanggungjawab dengan amalan yang kita buat and practise selama kita hidup... so think wisely! because, when it comes to aqidah, kalau kita terlepas pandang and ambil ringan.. boleh berlaku syirik. Nauzubillah. so jangan membetulkan perkara yang memang salah!

Wallahualam.

Assalammualaikum,
FSAH 

2 comments: